Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Długa 13/15, 00-238 Warszawa, + 48 22 687 77 02 + 48 22 687 99 22 ordynariat_polowy@caritas.pl www.ordynariatpolowy.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 013081853 5252055842 0000353139 | |
Dyrektor: | ks. prałat płk dr Robert Mokrzycki | |
Konto bankowe PLN: | 42124011381111000002095558 BANK PEKAO S.A. XI O/WARSZAWA |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Okopowa 55, 01-043 Warszawa +48 22 3348500, +48 22 3348585 +48 22 3348558 caritaspolska@caritas.pl www.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 012064143 5271006655 0000198645 | |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: | ks. dr Marian Subocz ks. dr Marcin Brzeziński | |
Konto bankowe PLN: | PL 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 Bank Millennium S.A. Departament Bankowości Przedsiębiorstw ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa SWIFT: BIGBPLPW PL 70 1020 1013 0000 0102 0002 6526 Bank PKO BP S.A. ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa SWIFT: BPKOPLPW PL 59 1240 5918 1111 0000 4908 4355 Bank Pekao SA II Mazowieckie Centrum Korporacyjne ul. Krucza 24/26, 00-950 Warszawa SWIFT: PKOPPLPW PL 10 1600 1068 1843 3955 7000 0001 BNP PARIBAS ul. Suwak 3/02-676 Warszawa SWIFT: PPABPLPK | |
Konto bankowe EUR: | PL 23 1160 2202 0000 0000 3436 4677 Bank Millennium S.A. Departament Bankowości Przedsiębiorstw ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa SWIFT: BIGBPLPW PL 79 1020 1026 0000 1102 0174 1289 Bank PKO BP S.A. ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa SWIFT: BPKOPLPW Bank PKO BP S.A. PL 80 1600 1068 1843 3955 7000 0002 BNP PARIBAS ul. Suwak 3/02-676 Warszawa SWIFT: PPABPLPK | |
Konto bankowe USD: | PL 57 1160 2202 0000 0000 6663 1212 Bank Millennium S.A. Departament Bankowości Przedsiębiorstw ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa SWIFT: BIGBPLPW PL 24 1020 1013 0000 0002 0154 5938 Bank PKO BP S.A. ul. Sienkiewicza 12/14, 00-944 Warszawa SWIFT: BPKOPLPW Bank PKO BP S.A. PL 53 1600 1068 1843 3955 7000 0003 BNP PARIBAS ul. Suwak 3/02-676 Warszawa SWIFT: PPABPLPK | |
Konto bankowe GBP: | PL 36 1160 2202 0000 0000 7232 7236 Bank Millennium S.A. Departament Bankowości Przedsiębiorstw ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa SWIFT: BIGBPLPW |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | Kapitulna 1, 37-700 Przemyśl +48 16 6769060 +48 16 6769061 przemysl@caritas.pl www.przemysl.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040038655 7952073317 0000246791 | |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: Sekretarz: | Ks. Artur Janiec Ks. Marek Dec mgr Dorota Anna Chlebek | |
Konto bankowe PLN: | 33 1240 2568 1111 0000 3629 7045 PEKAO S. A. I O. Przemyśl |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | Jana Styki 21, 35-006 Rzeszów +48 17 8521658, +48 17 8528661 +48 17 8528660 caritas@caritas.rzeszow.pl www.caritas.rzeszow.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040012153 8131008957 0000251723 | |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: Sekretarz: | ks. Stanisław Słowik ks. Władysław Jagustyn ks. Bogdan Janik | |
Konto bankowe PLN: | 96 1020 4391 0000 6902 0002 2616 PKO BP I/O w Rzeszowie |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Legionów 30, 33-100 Tarnów +48 14 6317320 +48 14 6317329 caritas@diecezja.tarnow.pl www.caritas.diecezja.tarnow.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 850012901 8731211951 0000211791 | |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: Sekretarz: | ks. mgr lic. Ryszard Podstołowicz ks. mgr Piotr Grzanka Jerzy Pikul | |
Konto bankowe PLN: | 71 1020 4955 0000 7302 0097 4683 PKO BP I O/Tarnów |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. M. Ossowskiego 5, 30-656 Kraków +48 12 6370712, +48 12 6380708, +48 12 6370712 krakow@caritas.pl www.krakowcaritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040019818 6761119284 0000207658 | |
Dyrektor: Zastępca dyrektora: II Zastępca dyrektora: Sekretarz: | Bogdan Kordula Andrzej Lichosyt Teresa Zyznawska Krzysztof Adam | |
Konto bankowe PLN: | 58 8589 0006 0000 0011 1197 0001 97 8589 0006 0000 0011 1197 0075 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Korczaka 5, 41-200 Sosnowiec +48 32 3630370 +48 32 3630371 sosnowiec@caritas.pl www.sosnowiec.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040019340 6442477050 0000222993 | |
Dyrektor: Sekretariat | Ks. Tomasz Folga Krystyna Tomaszewska | |
Konto bankowe PLN: | 25 2490 0005 0000 4520 4459 1536 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Traugutta 13, 43-300 Bielsko-Biała +48 33 8191203, +48 33 8190617 +48 33 8191203 caritas@bielsko.opoka.org.pl www.caritas.bielsko.pl | |
REGON: NIP: | 040038595 5471902638 | |
Dyrektor: | ks. Józef Zajda ks. Ignacy Czader ks. Robert Kasprowski | |
Konto bankowe PLN: | 59 1160 2202 0000 0000 3267 2737 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Wita Stwosza 11, 40-042 Katowice +48 32 2516722 +48 32 2516722 katowice@caritas.pl www.katowice.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 006217516 9542153986 0000221725 | |
Dyrektor: | ks. Krzytof Bąk | |
Konto bankowe PLN: | 90 1560 1111 0000 9070 0011 6398 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Ziemowita 2, 44-100 Gliwice +48 32 2307870, +48 32 2319699 +48 32 2307887 caritas@kuria.gliwice.pl www.caritas.gliwice.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040022246 6311008107 0000247809 | |
Dyrektor: | ks. prałat Rudolf Badura | |
Konto bankowe PLN: | 57 1240 1343 1111 0010 0216 7128 91 1240 1343 1111 0010 0896 4664 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Zamoyskiego 1, 22-400 Zamość +48 84 6399603 +48 84 6279521 caritas_zamosc@o2.pl www.caritas.gliwice.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040024191 | |
Dyrektor: | ks. dr Wiesław Banaś | |
Konto bankowe PLN: | 59 1020 5356 0000 1002 0052 5451 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Prymasa S. Wyszyńskiego 2, 20-950 Lublin +48 81 5329571, +48 81 7436465 +48 81 5328194 lublin@caritas.pl www.lublin.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040014519 | |
Dyrektor: | Ks. mgr lic. Wiesław Kosicki | |
Konto bankowe PLN: | 46 1240 1503 1111 0000 1752 8351 Pekao S.A. V Oddział w Lublinie, ul. Królewska 1, 20-109 Lublin | |
Konto bankowe PLN USD: | 59 1240 1503 1787 0000 1752 8364 | |
Konto bankowe PLN EUR: | 72 1240 1503 1978 0000 1752 8377 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Kościelna 5, 26 - 604 Radom +48 48 3652929 +48 48 3652928 radom@caritas.pl www.radom.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 670684979 | |
Dyrektor: | Grzegorz Wójcik | |
Konto bankowe PLN: | 52 1240 3259 1111 0010 0430 0572 45 1240 3259 1111 0000 2989 1757 | |
Konto bankowe PLN EUR: | 12 1240 5703 1978 0010 3340 1093 SWIFT: PKO PPLPW XXX |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Opatowska 10, 27-600 Sandomierz +48 15 6445586, +48 15 6445898, +48 15 8321145 +48 15 8321145, wew. 335 sandomierz@caritas.pl www.sandomierz.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040092844 | |
Dyrektor: | Ks. Bogusław Pitucha | |
Konto bankowe PLN: | 81 1060 0076 0000 3200 0031 9541 BPH O/Sandomierz |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Jana Pawła II 3, 25-013 Kielce +48 41 3445282, +48 41 3443986 +48 41 3446728 kielce@caritas.pl www.kielce.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 290505494 | |
Dyrektor: | ks. dr Stanisław Słowik | |
Konto bankowe PLN: | 21 1050 1416 1000 0005 0011 5811 | |
Konto bankowe EUR: | 63 1240 1372 1978 0010 0188 7520 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Staszica 5, 42-200 Częstochowa +48 34 3680582 +48 34 3680582 caritas@caritas.czest.pl www.caritas.czest.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040018411 | |
Dyrektor: | ks. Marek Bator | |
Konto bankowe PLN: | 52 1020 1664 0000 3802 0463 6892 09 1020 1664 0000 3802 0145 0634 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Szpitalna 5A, 45-010 Opole +48 77 4531241, +48 77 4531242 +48 77 4531239 caritas_centrala@op.onet.pl www.caritas.diecezja.opole.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040005354 | |
Dyrektor: | ks. Arnold Drechsler | |
Konto bankowe PLN: | 66 1240 1633 1111 0000 2651 3092 | |
Konto bankowe EUR: | 53 1240 1633 1978 0010 1185 7474 Bank Pekao S.A. I O. Opole IBAN: PL, SWIFT: PKO PPLPW |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | pl. Jana Pawła II 1, 58-100 Świdnica +48 74 8512504 +48 74 8512504 swidnica@caritas.pl www.swidnica.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 891534450 | |
Dyrektor: | ks. Radosław Kisiel | |
Konto bankowe PLN: | 73 1020 5138 0000 9102 0059 0133 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Biskupa Świrskiego 57, 08-110 Siedlce +48 25 6407130, +48 25 6310956 +48 25 6333180 siedlce@caritas.pl www.siedlce.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 710387392 | |
Dyrektor: | ks.Marek Bieńkowski | |
Konto bankowe PLN: | 26 1020 4476 0000 8402 0097 2836 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Kawęczyńska 49, 03-775 Warszawa +48 22 6194476 +48 22 8185167 warszawa-praga@caritas.pl www.warszawa-praga.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040013098 | |
Dyrektor: | ks. Dariusz Marczak | |
Konto bankowe PLN: | 571240 6074 11110000 4991 2023 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Krakowskie Przedmieście 62, 00-322 Warszawa +48 22 8281815, +48 22 8281814, +48 22 6357404 +48 22 8281815 warszawa@caritas.pl www.warszawa.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040006840 | |
Dyrektor: | ks. dr Zbigniew Zembrzuski | |
Konto bankowe PLN: | 10 1160 2202 0000 0000 4395 7726 11 1240 1066 1111 0000 0006 0961 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Stary Rynek 20, 99-400 Łowicz +48 46 8376456 +48 46 8376456 lowicz@caritas.pl www.caritas.diecezja.lowicz.pl | |
REGON: NIP: | 040013862 | |
Dyrektor: | ks. Dariusz Krokocki | |
Konto bankowe PLN: | 49 1240 3347 1111 0000 2866 5096 38 1240 3347 1111 0000 2866 5100 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Gdańska 111, 90-507 Łódź +48 42 6399581, +48 42 6399582 +48 42 6399580 caritas@archidiecezja.lodz.pl, caritas@toya.net.pl www.caritas.lodz.pl | |
REGON: NIP: | 040006299 | |
Dyrektor: | ks. Jacek Ambroszczyk | |
Konto bankowe PLN: | 48 1240 1545 1111 0000 1165 5077 | |
Konto bankowe USD: | 13 1240 1545 1787 0000 1165 5178 | |
Konto bankowe EUR: | 05 1240 1545 1978 0000 1165 5181 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Prosta 1a, 62-800 Kalisz +48 62 7573683 +48 62 7601466 kalisz@caritas.pl www.kalisz.caritas.pl | |
NIP: KRS: | 6181848575 | |
Dyrektor: | ks. Sławomir Grześniak | |
Konto bankowe PLN: | 15 1050 1201 1000 0022 7106 5233 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Katedralna 7, 50-328 Wrocław +48 71 3271300, +48 71 3271301 +48 71 3271302 wroclaw@caritas.pl www.wroclaw.caritas.pl | |
REGON: | 040097439 | |
Dyrektor: | ks. Janusz Jastrzębski | |
Konto bankowe PLN: | 24 1020 5242 0000 2102 0019 7863 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Stefana Okrzei 22, 59-220 Legnica +48 76 7244300 +48 76 7244340 legnica@caritas.pl www.legnica.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040018322 | |
Dyrektor: | ks. dr Czesław Włodarczyk | |
Konto bankowe PLN: | 021160 22020000000075333199 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Kościelna 10, 17-312 Drohiczyn +48 85 6557747 +48 85 6557747 drohiczyn@caritas.pl www.drohiczyn.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 050326429 | |
Dyrektor: | ks. Krzysztof Kisielewicz | |
Konto bankowe PLN: | 34 8092 0001 0031 0750 2000 0010 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Sienkiewicza 34, 09-400 Płock +48 24 2678240 +48 24 2678244 plock@caritas.pl www.plock.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 040014057 | |
Dyrektor: | ks. Szczepan Bugaj | |
Konto bankowe PLN: | 42 1020 3974 0000 5302 0002 4521 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Gdańska 24, 87-800 Włocławek +48 54 2312653 +48 54 2311726 caritas@diecezja.wloclawek.pl www.caritas.diecezja.wloclawek.pl | |
NIP: | 8880007345 | |
Dyrektor: | ks. Marek Sobociński | |
Konto bankowe PLN: | 36 1020 5170 0000 1502 0059 7583 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Osiedle Orła Białego 20, 62-200 Gniezno +48 61 4255782 +48 61 4255781 caritas@caritas.gniezno.pl www.caritas.gniezno.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 004839917 | |
Dyrektor: | ks. Krzysztof Stawski | |
Konto bankowe PLN: | 26 1020 4115 0000 9102 0050 0272 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Warszawska 32, 15-077 Białystok +48 85 6519008, +48 85 7404222 +48 85 6519008 bialystok@caritas.pl www.bialystok.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 050017102 | |
Dyrektor: | ks. Grzegorz Kłoczko | |
Konto bankowe PLN: | 66 1240 5211 1111 0000 4931 3527 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Rybaki 1, 18-400 Łomża +48 86 2162938, +48 86 2162992 +48 86 2162938 lomza@caritas.pl www.lomza.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 040102838 | |
Dyrektor: | ks. Andrzej Mikucki | |
Konto bankowe PLN: | 25 8757 0001 0001 6766 2000 0010 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Szosa Bydgoska 1, 87-100 Toruń +48 56 6540543, +48 56 6549287, +48 56 6554950 +48 56 6540571 torun@caritas.pl, caritastor@torun.opoka.org.pl, www.torun.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040019534 | |
Dyrektor: | ks. Daniel Adamowicz | |
Konto bankowe PLN: | 28 2030 0045 1110 0000 0064 8240 |
Adres: ul. Cienista 2, 85-817 Bydgoszcz
Telefon: +48 52 3716721, +48 52 3716597
Fax: +48 52 3716721
E-mail: caritas@caritas.bydgoszcz.pl, bydgoszcz@caritas.pl
Strona internetowa: www.caritas.bydgoszcz.pl
REGON: 093187279
NIP: 9532480399
Dyrektor: ks. Wojciech Przybyła
Z-ca Dyrektora: ks. Maciej Kulczyński
Konto bankowe PLN: 70 1600 1185 0004 0807 2566 7001
Konto bankowe EUR: 15 1600 1185 0004 0807 2566 7021
Konto bankowe USD: 85 1600 1185 0004 0807 2566 7022
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Rynek Wildecki 4a, 61-546 Poznań +48 61 8356850 +48 61 8356861 sekretariat@caritaspoznan.pl www.caritaspoznan.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040007229 | |
Dyrektor: | ks. Waldemar Hanas | |
Konto bankowe PLN: | 70 1090 1362 0000 0000 3602 2297 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Bema 32-34, 65-170 Zielona Góra +48 68 415 20 01, +48 68 740 20 01 +48 68 411 02 97 zielonagora@caritas.pl www.caritas.zgora.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 210009263 | |
Dyrektor: | ks. Stanisław Podfigórny | |
Konto bankowe PLN: | 07 1020 5402 0000 0702 0020 5716 08 1090 1636 0000 0001 0345 8964 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Ks. Mariana Szczęsnego 1, 19-300 Ełk +48 87 629 02 60, +48 87 441 70 00 +48 87 629 02 50 elk@caritas.pl, caritaselk1@diecezja.elk.pl www.elk.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 040109444 | |
Dyrektor: Zastępca Dyrektora | ks. Dariusz Kruczyński ks. Maciej Gilewski | |
Konto bankowe PLN: | 29 1020 4724 0000 3302 0027 2369 52 1060 0076 0000 4015 5000 5833 | |
Konto bankowe EUR: | 72 1020 4724 0000 3102 0031 3015 | |
Konto bankowe USD: | 72 1020 4724 0000 3102 0031 3015 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Grunwaldzka 45, 10-125 Olsztyn +48 89 5236402, +48 89 5350166 +48 89 5236402 olsztyn@caritas.pl www.olsztyn.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 040013112 | |
Dyrektor: | ks. Paweł Zięba | |
Konto bankowe PLN: | 71 1240 5598 1111 0000 5033 4618 | |
Konto bankowe EUR: | 11 1240 5598 1978 0000 5032 2224 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Zamkowa 17, 82-300 Elbląg +48 55 232 66 09, +48 55 618 18 61 +48 55 232 66 09 caritas@elblag.net www.elblag.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 170199260 | |
Dyrektor: | ks. Wojciech Borowski | |
Konto bankowe PLN: | 14 2030 0045 1110 0000 0090 1080 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | al. Niepodległości 778, 81-805 Sopot +48 58 5557878 +48 58 5515746 gdansk@caritas.pl www.gdansk.caritas.pl | |
REGON: NIP: KRS: | 190506545 | |
Dyrektor: | ks. Janusz Steć | |
Konto bankowe PLN: | 03 1160 2202 0000 0000 6189 5965 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Sambora 28, 83-130 Pelplin +48 58 5361531 +48 58 5361531 pelplin@caritas.pl www.pelplin.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 190920687 | |
Dyrektor: | ks. Grzegorz Weis | |
Konto bankowe PLN: | 05 8342 0009 2000 1876 2000 0001 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Ks. bpa Czesława Domina 8, 75-061 Koszalin +48 94 3423690 +48 94 3462175 koszalin@caritas.pl www.koszalin.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 040109697 | |
Dyrektor: | ks. Adam Wakulicz | |
Konto bankowe PLN: | 82 1020 2791 0000 7102 0009 0639 |
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | ul. Wieniawskiego 5, 71-142 Szczecin +48 91 4874905 +48 91 4873324 szczecin@caritas.pl www.szczecin.caritas.pl | |
REGON: NIP: | 04001196900013 | |
Dyrektor: | ks. Maciej Szmuc | |
Konto bankowe PLN: | 21 1020 4795 0000 9302 0004 5757 |
Adres: Telefon: | ul. Konna 10, Leśny Park Kultury i Wypoczynku (Myślęcinek), Bydgoszcz |
Adres: Telefon: | ul. Cienista 2, 85-819 Bydgoszcz 52 371 67 21 wew. 24 | |
https://pl-pl.facebook.com/sklepadalbertus | ||
Godziny otwarcia: | poniedziałek - piątek: 10:00 - 16:00 |
Godziny otwarcia w okresie wakacyjnym:
Punkt Sklepu S. Adalbertus przy ul.ks. T. Malczewskiego 1 01-31 lipiec 2016 - nieczynne
W ofercie sklepu znaleźć można m.in. komunikanty, hostie, dewocjonalia, szaty i naczynia liturgiczne, świece ołtarzowe i okolicznościowe, książki liturgiczne oraz ikony i obrazy o tematyce religijnej.
Ponadto w sklepie zakupić można znicze oraz wkłady.
Jednocześnie informujemy, iż punkt Sklepu S. Adalbertus znajduje się w budynku Kurii Diecezjalnej Diecezji Bydgoskiej w Bydgoszczy, przy ul.ks. T. Malczewskiego 1 i jest czynny od poniedziałku do piątku w godz. od 09.00 do 13.00. Można w nim nabyć głównie książki liturgiczne oraz literaturę o tematyce religijnej, a także wszelkie dewocjonalia.
Adres: Telefon: E-mail: Strona internetowa | ul. Pomorska 50 (róg Cieszkowskiego), 85-050 Bydgoszcz +48 52 3495757 pierogarnia@pod.aniolami.pl, www.pierogarnia.pod.aniolami.pl |
W dniu 5 października 2006 roku rozpoczęła swoją działalność "Pierogarnia pod Aniołami" Caritas Diecezji Bydgoskiej.
Adres: Telefon: Fax: E-mail: | ul. Drukarska 6, 85-005 Bydgoszcz +48 52 3495009 +48 52 3716721 betlejem@caritas.pl | |
Konto bankowe PLN: | 70 1600 1185 0004 0807 2566 7001 BNP Paribas Bank Polska S.A. z dopiskiem "Centrum Pomocy Betlejem". |
Centrum Pomocy „Betlejem” mieszczące się przy ul. Drukarskiej 6 w Bydgoszczy przez 5 dni w tygodniu wydaje ok. 300 posiłków dla osób bezdomnych i ubogich. Ponadto do dyspozycji bezdomnych jest świetlica i prysznice. Na miejscu dyżuruje pracownik socjalny, a także w wyznaczonych godzinach pielęgniarka, która wydaje podstawowe lekarstwa.
W Centrum zatrudnionych jest 5 osób. W pracę zaangażowani są także wolontariusze oraz dyżurni wyznaczeni spośród bezdomnych. Placówka celem pozyskania funduszy bierze udział w konkursach ofert na zadania z zakresu pomocy społecznej. Dzięki nim możliwe jest np. prowadzenie terapii wśród osób bezdomnych nadużywających alkoholu.
Pod skrzydłami Caritas
W dniu 24 marca br pod przewodnictwem nuncjusza apostolskiego w Polsce abp. Celestino Migliore w Bydgoszczy odbyła się uroczystość otwarcia i poświęcenia Domu Księży Emerytów św. Jana Pawła II.
Każdy z kapłanów chce jak najdłużej pracować, pomagać, funkcjonować. Jednak przychodzi taki moment, kiedy trzeba odpocząć, stanąć niejako w drugim szeregu, a osiągnięty wiek wymusza zwolnienie tempa. Do tego stan zdrowia powoduje, że nie do końca jesteśmy sprawni. Stąd potrzeba takiego właśnie domu – powiedział ks. prałat Wojciech Przybyła - Dyrektor Caritas Diecezji Bydgoskiej.
Dom posiada 28 mieszkań, kaplicę, pomieszczenia i salę gościnną, jadalnię, hospicjum, salę rehabilitacyjną, windę oraz miejsca garażowe w piwnicy.
Dyrektorem domu został mianowany ks. Maciej Kulczyński, który pełni zarazem posługę zastępcy dyrektora Caritas Diecezji Bydgoskiej. Opiekę nad księżmi sprawują siostry Służebnice Prawdy Bożej, Katechetki Rodzin (Society of Satyaseva Catechist Sisters of the Familie). Zgromadzenie to wywodzi się z Indii a założycielką jest siostra, pochodząca z Bydgoszczy - Regina Woroniecka.
Budynek zaprojektowali Małgorzata i Krzysztof Świstowscy.
Kontakt
Dom św. Jana Pawła II (Dom Księży Emerytów Diecezji Bydgoskiej)
Ul. Augustyna i Romana Tragerów 1
85-366 Bydgoszcz
Tel. 518-714-716
Adres: Telefon: Fax: E-mail: Strona internetowa: | al. Planu 6-letniego 37, 85-806 Bydgoszcz +48 52 3450280 +48 52 3450280 wtz@caritas.pl www.wtzbydgoszcz.caritas.pl |
Warsztat Terapii Zajęciowej „Tęcza” CARITAS Diecezji Bydgoskiej rozpoczął swoją działalność w 1996 roku. Placówka przeznaczona jest dla osób z upośledzeniem umysłowym i stwarza osobom niepełnosprawnym możliwość udziału w rehabilitacji zawodowej i społecznej poprzez terapię zajęciową. Warsztat Terapii Zajęciowej „Tęcza” realizuje zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej, zmierzające do ogólnego rozwoju i poprawy sprawności uczestnika, przygotowania go do możliwie niezależnego, samodzielnego i aktywnego życia w środowisku. Wiodącą formą rehabilitacji jaka prowadzona jest w WTZ jest terapia zajęciowa. Stanowi ona ważny element aktywizowania osób niepełnosprawnych, głównie poprzez zajęcia praktyczne prowadzone w pięciu specjalistycznych pracowniach tj.: gospodarstwo domowe, ogrodnictwo, stolarnia, rękodzieło artystyczne i mała poligrafia. Ponadto podczas prowadzonych zajęć wykorzystywane są inne formy terapii tj.: arteterapia, choreoterapia, socjoterapia, muzykoterapia, psychoterapia, fizjoterapia. Zajęcia dostosowane są do sytuacji, wydolności psychicznej i fizycznej, sprawności manualnej, motywacji do działania, aktualnego stanu zdrowia, uwzględniając jednocześnie cechy osobowości, zdolności i zainteresowania każdego uczestnika. W poszczególnych pracowniach uczestnicy poznają, doskonalą i utrwalają specjalistyczne umiejętności zawodowe oraz rozwijają umiejętności wykonywania czynności życia codziennego.
Pracownia gospodarstwa domowego
Podczas zajęć prowadzonych w tej pracowni uczestnicy kształtują umiejętności z zakresu przygotowania posiłków, surówek, deserów, przetworów, mrożonek, pieczenia ciast i zapiekanek. Podtrzymują umiejętności obierania i krojenia składników, łączenia produktów, doprawiania potraw. Uczestnicy przygotowują poczęstunki na różne okazje: urodziny, śniadanie wielkanocne, pikniki plenerowe.
Rozwijają poczucie smaku i estetyki podawania potraw oraz dekorowania stołu. Uczą się i utrwalają zasady prawidłowego zachowania się przy stole z uwzględnieniem zasad savoir-vivre. Zajęcia w pracowni obejmują ćwiczenie umiejętności posługiwania się prostym sprzętem AGD tj.: kuchenka elektryczna i mikrofalowa, mikser, pralka, żelazko. Ponadto uczestnicy kształtują nawyki higieniczne i porządkowe z użyciem środków chemicznych. Wykonują takie prace jak: mycie naczyń, pranie, prasowanie, mycie podłóg, porządkowanie i czyszczenie sprzętu, konserwację urządzeń, dozowanie środków czyszczących, a także utrwalają umiejętności szkolne.
Pracownia małej poligrafii
W ramach proponowanych zajęć uczestnicy malują ozdoby na świetlicę na folii farbami do szkła. Wykonują koperty oraz kartki okolicznościowe, wykorzystując do tego celu różnorodne materiały, a także prace ze sznurka zrobionego z krepy, które wykorzystywano m.in. na elementy do kartek okolicznościowych, torebek ozdobnych, itp. Program obejmuje utrwalanie zasad BHP podczas posługiwania się przyborami tj.: nożyczki, nożyki, ozdobne dziurkacze oraz sprzętami tj.: bindownica, obcinarka, gilotyna i niszczarka. Podczas zajęć kształtuje się i utrwala umiejętności z zakresu obsługi kserokopiarki.
Pracownia ogrodnicza
Zajęcia w tej pracowni obejmują podtrzymywanie nabytych umiejętności z zakresu prac pielęgnacyjnych sprawowanych nad roślinnością doniczkową oraz wykonywanie prac sezonowych w ogrodzie, który został wydzielony do celów terapeutycznych. W tym celu systematycznie podlewane są kwiaty, nawożone specjalistycznymi odżywkami, przygotowywanie roślin do okresu wegetacji. Przygotowuje się sadzonki, przesadza i rozmnaża rośliny. Te zajęcia utrwalają wiadomości z zakresu zmian zachodzących w przyrodzie i w środowisku. Codziennie także dokonuje się obserwacji pogody.
Pracownia rękodzieła artystycznego
Podczas zajęć uczestnicy wykonują prace ze sznurka ręcznie skręcanego, z którego powstał cykl kompozycji płaskich. Uczestnicy, którzy są sprawniejsi manualnie poznają technikę haftu krzyżykowego, lub utrwalają i doskonalą tę umiejętność. Pracownia przygotowuje świąteczne elementy dekoracyjne i formy przestrzenne z materiałów naturalnych, takie jak: wielkanocne wieńce, kompozycje z sizalu barwionego. W pracowni powstają prace w technikach woskowych; rysuje się pastelami, maluje farbami. Szczególne efekty artystyczne i korzyści terapeutyczne można odnotować podczas wykonywania wydrapywanek woskowych. Utrwala się również umiejętności ogólnoszkolne.
Pracownia stolarska
Realizacja zajęć w pracowni stolarskiej ma na celu utrwalanie czynności związanych z obróbką drewna jak i wdrażanie zasad bezpieczeństwa podczas obsługi narzędzi, sprzętu i urządzeń. W związku z tym kontynuuje się naukę piłowania, cięcia, docinania na odpowiedni wymiar, klejenia, szlifowania drewna. Uczestnicy czyszczą przedmioty papierem ściernym, łączą części drewniane za pomocą kołków, gwoździ, wkrętów. Malują oraz lakierują różne powierzchnie. Uczestnicy posługują się takimi narzędziami jak: pilniki, brzeszczoty, imadła, wiertarka ręczna, wkrętaki. Także wykonuje się czynności z zakresu prac naprawczo-konserwacyjnych. Powstają ramki, szkatułki, szafki na klucze ozdoby dekoracyjne, ozdoby bożonarodzeniowe i wielkanocne, elementy drewniane do poszczególnych pracowni, anioły i inne. Utrwala się również umiejętności edukacyjne.
Działania z zakresu psychoterapii
Zajęcia jakie odbywają się z psychologiem prowadzone są indywidualnie (porady, rozmowa: interwencyjna, wspierająca, uspakajająca) i grupowo.
Stosuje się różnorodne formy i metody pracy tj.:
Poprzez udział w zajęciach uczestnicy kształtują poczucie wartości i pewności siebie, rozwijają samoświadomość i poczucie tożsamości, a także wyobraźnię i myślenie twórcze. Ponadto uczestnicy usprawniają koncentrację uwagi i pamięć, pobudzają ekspresję emocjonalną, rozwijają komunikację werbalną i poza werbalną, nabywają umiejętności współpracy w grupie, kształtują umiejętności społeczno-kulturowe, wyciszają agresywne zachowania, obniżają nagromadzone napięcia emocjonalne, rozwijają wiadomości z wiedzy ogólnej.
Działania z zakresu rehabilitacji ruchowej
Rehabilitacja ruchowa realizowana jest poprzez najprostsze formy ćwiczeń ruchowych dostosowanych do: rodzaju schorzeń, stanu funkcjonalnego i ogólnego, możliwości i aktualnych wskazań uczestników. Podczas ćwiczeń stosowane są następujące formy oddziaływań:
Uczestnicy ćwiczą na sprzęcie tj. rowery treningowe, ruchoma bieżnia i używają przyborów gimnastycznych: hantle, ciężarki, skakanki, obręcze, piłka lekarska, kijki.
Celem ćwiczeń jest zwiększenie siły i wytrzymałości określonej grupy mięśni, utrzymanie i zwiększanie zakresu ruchów w stawach oraz poprawa koordynacji ruchowej, utrzymanie sprawności układu oddechowego, krążeniowego i nerwowego, rozwinięcie mechanizmów kompensacyjnych, wyrobienie u uczestnika dobrej postawy ciała, nauki czucia mięśniowego w trakcie ruchów i utrzymania prawidłowej postawy statycznej, wyrobienie świadomego kontrolowania postawy.
Muzykoterapia
Program muzykoterapii obejmuje formę receptywną (bierne słuchanie muzyki) i aktywną (śpiew, formy taneczne, elementy rytmiki, gra na instrumentach). W zajęciach stosuje się ćwiczenia rozbudzające wyobraźnię i odreagowująco treningowe, elementy ćwiczeń gimnastycznych, aktywne formy ekspresji, elementy treningu autogennego Shultza, ćwiczenia relaksacyjno odprężające w oparciu o metodę Lazarussa czy trening relaksacyjny Jacobsona, zabawy muzyczno-ruchowe, wiadomości o sztuce i utworach muzycznych. Organizowane są wyjścia na imprezy muzyczne, do Opery, Filharmonii a także przygotowuje się występy artystyczne.
Zadania jakie spełniają zajęcia miały na celu:
Kultura zdrowotna
Zajęcia prowadzone przez pielęgniarkę oparte są o działanie z zakresu profilaktyki zdrowotnej i wychowawczej, czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych. Systematycznie odbywają się pogadanki indywidualne i grupowe dotyczące tematyki dbania o czystość i higienę osobistą, prawidłowego doboru odzieży do pory roku czy imprezy okolicznościowej, zasady racjonalnego odżywiania się, preferowanie zdrowego trybu życia. Szczególną uwagę zwraca się na nabywanie i utrwalanie nawyków higienicznych tj.; mycie zębów, rąk, estetycznego wyglądu, czystości ciała, higieny snu, profilaktyki uzależnień /kofeina/ , jak postępować w przypadku zdarzeń nagłych.. Organizowane są spotkania z grupą dziewcząt na temat wizerunku kobiety. Raz w miesiącu kontroluje się parametry życiowe; tętno, RR i wagę. W pierwszym kwartale szczególną uwagę poświęca się przygotowaniom do wycieczki /zlecenia lekarskie na leki, ubiór/. Sprawowana jest opieka zdrowotna nad uczestnikami wymagającymi większej kontroli z uwagi na stan psychiczny lub inne choroby współistniejące. Szczególny nacisk położono na stosowanie farmakoterapii z uwzględnieniem ścisłej współpracy z rodzicami.
Zajęcia dodatkowe
Współpraca ze środowiskiem
W zakresie realizacji swoich zadań ustawowych Warsztat współpracuje z:
Ośrodek Adopcyjny Caritas Diecezji Bydgoskiej
im. Św. Jana Pawła II
ul. Grodzka 22, 85-109 Bydgoszcz
tel. 724 56 00 10, tel./fax 52 375 36 05
e-mail: adopcja@adopcja.lo.pl
https://pl-pl.facebook.com/OACaritas/
konto Caritas Diecezji Bydgoskiej
BNP PARIBAS S.A. 29 1600 1185 0004 0807 2566 7157
dyżur ośrodka: wtorek 12.00-16.00
środa 12.00-16.00
czwartek 12.00-16.00
piątek 12.00-15.00
Zapraszamy
Od dnia 01.01.2020r. działania Ośrodka Adopcyjnego są realizowane jako zadanie finansowane ze środków Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Ośrodek Adopcyjny Caritas Diecezji Bydgoskiej im św. Jana Pawła II w Bydgoszczy powstał 8 września 1998r. – powołany dekretem Arcybiskupa Gnieźnieńskiego Henryka Muszyńskiego. Ośrodek od początku swej działalności jest prowadzony przez Caritas: najpierw Caritas Archidiecezji Gnieźnieńskiej Oddział w Bydgoszczy, a od 25.03.2004r., w związku ze zmianami administracyjnymi, przez Caritas Diecezji Bydgoskiej na mocy dekretu Biskupa Bydgoskiego Jana Tyrawy. Ze względu na zmiany ustawowe (Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 09 czerwca 2011r.) wcześniejsza nazwa: Ośrodek Adopcyjno-Opiekuńczy została zmieniona na nazwę: Ośrodek Adopcyjny.
Ośrodek powstał z inicjatywy ks. Piotra Wencla, p. Małgorzaty Matczak oraz pp. Gabrieli i Jacka Andruszkiewicz. Pierwszym kierownikiem OAO był p. Jacek Andruszkiewicz (1998-2002), następnie p. Przemysław Gorzelak (2002-2003), a od października 2003r. – p. Agnieszka Remiszewicz. Dyrektorem Ośrodka jest Dyrektor Caritas Diecezji Bydgoskiej. Obecnie jest nim ks. Wojciech Przybyła, a wcześniej kolejno – ks. Jacek Dziel, ks. Dariusz Macioszek, ks. Roman Mrosczok. W Ośrodku zatrudnieni są pedagodzy i psycholodzy zajmujący się pracą merytoryczną; administracja, kadry i finanse prowadzone są przez Caritas Diecezji Bydgoskiej.
Siedziba Ośrodka mieści się przy ul. Grodzkiej 22 w Bydgoszczy. Naszym działaniem obejmujemy teren województwa kujawsko-pomorskiego i Diecezji Bydgoskiej, zgłaszają się do nas także rodziny spoza diecezji.
Do zadań Ośrodka należy m.in. diagnoza, szkolenie i kwalifikacja kandydatów o przysposobienia oraz właściwy dobór rodzin dla dzieci potrzebujących adopcji.
Wspieramy rodziny adopcyjne wychowujące dzieci, udzielając konsultacji i pomocy pedagogiczno-psychologicznej.
Udzielamy pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzinom rozważającym zgodę na adopcję dziecka.
Współpracujemy z domami dziecka, szpitalami, domami samotnej matki, ośrodkami pomocy społecznej, powiatowymi centrami pomocy rodzinie, sądami, innymi ośrodkami adopcyjnymi.
Przy Ośrodku powstała Grupa dla Rodzin Adopcyjnych i Zastępczych „Radopcja”.
INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
1.SPOTKANIE INFORMACYJNE - wstępne spotkanie (informacje o potrzebnych dokumentach i przebiegu procedury przysposobienia) – prosimy o wcześniejsze telefoniczne ustalenie terminu spotkania.
2. DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I WYWIAD W RODZINIE KANDYDATÓW - spotkania indywidualne z pedagogiem i psychologiem w Ośrodku, wizyta w domu kandydatów.
3. SZKOLENIE DLA KANDYDATÓW - prowadzone według programu PRIDE/Adopcja.- cykl kilkunastu warsztatowych spotkań grupowych i indywidualnych.
4. KWALIFIKACJA DO PRZYSPOSOBIENIA - Komisja Kwalifikacyjna Ośrodka po zakończeniu przygotowań wydaje opinię kwalifikacyjną, podejmując decyzję o możliwości powierzenia kandydatom dziecka.
5.PROPOZYCJA I KONTAKT Z DZIECKIEM/DZIEĆMI - propozycja przysposobienia składana jest kandydatom, którzy uzyskali pozytywną opinię kwalifikacyjną. Pracownicy ośrodka przedstawiają informacje o dziecku/dzieciach, organizują i nadzorują kontakty z dzieckiem/dziećmi.
6. PRZYGOTOWANIE SPRAWY DO SĄDU - wniosek o przysposobienie wraz z dokumentami składany jest w Sądzie Rejonowym, który wydaje postanowienie w sprawie umieszczenia dziecka/dzieci w rodzinie adopcyjnej i przysposobienia.
WYKAZ DOKUMENTÓW - PROCEDURA PRZYSPOSOBIENIA
Przed złożeniem dokumentów zapraszamy na wstępne spotkanie informacyjne do Ośrodka.